کانون چهارسو این وبلاگ برای اطلاع رسانی اخبار و فعالیت های کانون چهار سو و ارائه مطالب آموزشی ایجاد شده است
| ||
توسعه امور گردشگری سازمان رفاه،خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران، اداره فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران ، و موسسه آموزش عالی مازیار با همکاری مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 37 برگزار می نماید.
به شرکت کنندگان در همایش گواهی حضور اهدا خواهد شد .
زمان : سه شنبه 11 اسفندماه 1392 ساعت 13 الی 16 مکان: مترو علم و صنعت – خیابان دردشت – خیابان 72 شرقی . سالن همایش های معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 8 برای ثبت نام در همایش نام و نام خانوادگی خود را به همراه شماره تماس به آدرس ایمیل tti_workshop@yahoo.com ارسال نمایید
ارسال مقاله به دبیرخانه همایش : به تمام مقالات پذیرفته شده گواهی ارائهی مقاله صادر خواهد شد. محور همایش: شناخت فرصتها و ظرفیتهای کارآفرینی و ایجاد اشتغال، در صنعت گردشگری ایران فرمت ارسال مقالات: مقالات ارسالی، باید در قالب یک طرح کسب وکار، حداکثر در سه صفحه شامل:
به دبیرخانهی همایش ارسال گردد. مقالات ارسالی از دو منظر نوآوری در ایده و میزان اشتغالزایی بررسی، و به پنج مقاله ی برتر جوایزی اهدا خواهد شد. کمیته علمی و هیئت داوری مقالات : دکتر بنفشه فراهانی ، دکتر رضا فلاح، دکتر ابولفضل امانیان، دکتر داود کیاکجوری دکتر کامیار رئیسی فر ، گریگور قضاریان، علی دلشاد ، آزاده عابدین زاده، پریسا بهمنش لازم به ذکر است حضور در همایش و ارسال مقالات بدون هزینه و برای عموم علاقه مندان به صنعت گردشگری آزاد می باشد . مقالات خود را حداکثر تا تاریخ 8 اسفند ماه 92 به آدرس ایمیل زیر ارسال نمایید. crm _workshop@yahoo.com مقالات تلفن 09190285823 وحیدی 88342426-021 دیافت گواهینامه های پیشین : ضمنا کسانی که تا کنون گواهی نامه های : گردشگری ،آب سازه های تاریخی ، گردشگری ،منابع و مسائل آب در ایران و بررسی ظرفیت های گردشگری ادبی ایران که در مهرماه سال جاری برگزار گردید را دریافت ننموده اند می توانند در روز همایش برررسی ظرفیت های کارآفرینی در صنعت گردشگری گواهی نامه خود را دریافت نمایند [ چهارشنبه 92/11/23 ] [ 1:56 عصر ] [ مجتبی هداوند ]
[ نظرات () ]
دوست و هم کانونی مان سرکار خانم معماریان برای ارائه کارهای هنری اقدام به افتتاح آتلیه نقاشی و مجسمه سازی ژین در آدرس تهران خیابان 22 یوسف آباد (سید جمال اسد آبادی)خیابان جهان آرا نموده اند برای ایشان آرزوی موفقیت داریم [ یکشنبه 92/11/20 ] [ 1:19 صبح ] [ مجتبی هداوند ]
[ نظرات () ]
علامت دهی برای درخواست کمک [ جمعه 92/11/18 ] [ 7:20 عصر ] [ مهدی کیماز ]
[ نظرات () ]
دیدار اعضا و دوستان باشگاه زندگی با استاد میرجلال الدین کزازی؛
مانند ققنوس از خاکستر خود برخاسته ایم! استادمیرجلال الدین کزازی : « مانخست باید ایران را به ایرانیان بشناسانیم،ایران فرهنگی نه ایران سیاسی »
این دیدار در روز پنج شنبه 3بهمن ماه 92 با حضور مجتبی هداوند از کانون گردشگری چهارسو، مهدی وحیدی از کانون تهرانگردان آریا،کامران عاروان از جامعه حمایت از معلولین ایران و نیّره بهرامعلی نژاد مسئول باشگاه زندگی با هدف دیدار با استاد و برقراری ارتباط با ایشان به منظور بهره جستن از دانش و راهنماییهایشان در رابطه با فعالیتهای فرهنگی در قالب کانون و باشگاه صورت گرفت،گفتگویی صمیمانه با موضوعات گردشگری ، تاریخ ، فرهنگ و هویّت ایرانی که بخشهایی از آن را در سطور زیر می خوانید. دکتر میرجلال الدین کزازی در 28 دی ماه 1327 در کرمانشاه دیده به جهان گشودند و تحصیلات پیش از دانشگاه را در این شهر گذراندند سپس برای تحصیل در رشته زبان و ادبیات فارسی به تهران آمدند و هر سه مقطع تحصیلی را در دانشگاه تهران سپری کردند ایشان از محضر استادانی چون؛ عبدالحسین زرین کوب، سیدجعفر شهیدی و مظاهر مصفا بهره جستند و در سال 1370 از پایان نامه دکتری خود با عنوان«نهادشناسی شاهنامه»دفاع کردند . ایشان به زبانهای فرانسه، اسپانیایی، انگلیسی و آلمانی آشنایند و از چهره های ماندگار فرهنگ و ادب در سال 1384، دارای سپاسنامه از انجمن ادبی پارناسوس یونان در سال 1384 ،عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، عضو هیات امنای بنیاد فردوسی، دارای جایزه برترین کتاب سال موسسه انتشارات دانشگاه تهران در سال 1388، جایزه نخستین پژوهش بنیادین جشنواره خوارزمی در سال 1383و... هستند . همچنین ایشان مولف آثار متعددی در زمینه ادبیات فارسی اندکه ازجمله برجسته ترین آنها؛کتاب نه جلدی«نامه باستان»–گزارش و ویرایش بیتهای شاهنامه فردوسی از آغاز تا پایان است–که به عنوان یکی از منابع پژوهشی در دانشگاهها مورد استفاده است.استاد علاوه بر آثار مرتبط با ادبیات فارسی آثار متعددی را نیز از زبانها ی دیگر به فارسی برگردانده اندکه از جمله آنهاست؛ انه اید اثر ویرژیل ، ایلیاد و ادیسه اثر هومر و... .از دیگر آثار اسـتاد که در برگیرنده اشعارایشـان است می توان ازکتاب «بیکران سبز» و « دستان مستان » یادکرد. چندی پیش نیز کتابی با نام « فرهنگ پارسی» از سوی انتشارات معین چاپ شد این کتاب واژگانی را در خود دارد که دکتر کزازی در آثار شان بکار برده اند . بخشی ازاین واژگان آفریده استاد است و برخی دیگردر متون کهن مورد استفاده بوده ، پدیدآور این کتاب خانم سیمین حلالی از کتابداران دانشگاه علامه اند. * ایران ما بهشت گردشگری می تواند بود اگر نیاز به گردشگری فرهنگی پدید آید. نظرشما درباره ظرفیتهای گردشگری درایران چیست؟ ایران ما بهشت گردشگری می تواند بود اگر نیاز به گردشگری فرهنگی پدید آید از سویی و زمینه ها فراهم شود. در هر جایی از این مرز و بوم بزرگی آرمیده است . ما نخست باید ایران را به ایرانیان بشناسانیم، ایران فرهنگی نه ایران سیاسی. چرا مشاهیر ایران زمین به عنوان مشاهیر دیگر کشورها معرفی می شوند؟ ربایش ادبی در جهان به ربایش سخنوران تبدیل شده ، ایران دهها سخنور بزرگ دارد آنها چون ندارند، می ربایند ما چون فراوان داریم ارج نمی نهیم ! مولانا بلخی است نه افغانی، در آن روزگار کشوری به نام افغانستان نبوده . نظر شما درباره تصاویر و تعاریفی که برخی از ایران و ایرانی همچون خودکامگی، عدم توانایی انجام کارهای گروهی و...ارائه می دهند ، چیست؟ آنان که به خوی و خیم ایرانی می تازند و فرمانروایی ایرانی راخودکامگی خاورانه می خوانند ایران و ایرانی را نمی شناسند.گرانمایه ترین، انسانی ترین و درخشانترین فرهنگ در جهان، فرهنگ ایرانی است این را از سرشناخت می گویم نه از سر شیفتگی. آنچه بر ایران رفته است اگر بر هرسرزمین دیگری می رفت نشانی از آن نمی ماند، مانند ققنوس از خاکستر خود برخاسته ایم. برای انسان خودشناس تنگنا خجسته، است وانمی دهد نیروهای نهفته را بکار می گیرد به واپس می رود توان جهیدن در او فزونی می گیرد و سرانجام نمود می یابد. ایران همیشه سرزمین آرمان و امید بوده است. باور امید به رهاننده از ایران به کشورهای دیگر رفته است. اساطیر ایران همواره در ماندگاری هویت ایرانی نقش داشته اند، آنچه در اسطوره رخ می نماید دستاورد هزاران سال ورزیدن و اندیشیدن است بخش بنیادین هنجارها و پدیده ها در فرهنگ بن مایه اسطوره را می سازد . *ما روزگار گذار را می گذرانیم که همواره با بحران،آشفتگی و...همراه است. به نظر شما آیا می توان گسست میان فرهیختگان و توده مردم را از جمله دلایل عقب ماندگی ما به شمار آورد؟ آری ، پرسمان امروز ما ناشناختگی است، در گوشه ماندن، پیوندگسیختن با جهان شهرآیین، به اندکها بسنده کردن و دلخوش بودن از سویی و از سویی دیگر از خود بیگانگی است از گذشته و در پیشینه نیاکانی،اینها انگیزه هایی است که آن شوره بوم را پدیدآورده. اگر دریافته ایم نکوشیده ایم گلستان را در شوره بوم برویانیم و بی گمان ما نیزکوتاهی روا داشته ایم.آن شوره بوم باید دسته کم آن اندازه دگرگون شود که با رنج کمتر بتوان پالیزی درگوشه ای از آن رویاند. برای شکوفانی، آبادانی و پیشرفت دو انباره نیرو، هوش وفرهنگ نیازاست که ایران هردو را داراست . آینده ایران در چشم من آینده روشن است، ما روزگار گذار را می گذرانیم که همواره با بحران، آشفتگی و...همراه است.جامه کهنه را از تن بیرون کرده امّا جامه نو هنوز به تن نکرده ایم بناچار برهنه ایم امّا جامه نو برازنده تر از جامه کهنه است. گرچه دراین دیدار پرسشها و مباحث جدی مرتبط با فرهنگ و تاریخ ایران مورد گفتگو قرار گرفت اما فضای حاکم بر اتاق کار استاد که فرش های دستباف پرگلش با رنگهای زنده و شاد و روح ادبی حاکم برآن بواسطه حضور استاد گرانقدر پارسی گوی که از سقف تا کف اتاقش گویی گنجینه ادب پارسی را از ادوار گوناگون در خود جای داده بود گلستانی بود با شمیم شاهنامه! و مهربانی و مهمان نوازی استاد در نخستین دیدار اگر وعده همراهی در سفر با ما را هم نمی داد خود غنیمتی بود فراموش ناشدنی که شورمان را برای تلاش بیشتر در راستای شناخت و پاسداشت یکی از اصلی ترین ارکان هویتی مان یعنی زبان فارسی افزون ساخت. دیرزیاد آن بزرگوار خداوند!
ضمن سپاس بی شمار از استاد گرانقـدر ، واژگانی که در این دیدار از ایشـان آموختیم را به عنوان ارمغان این دیدار به همه دوستانی که فرصت حضور نیافتند تقدیم می کنیم . « کهن جامه خویش پیراستن به از جامه عاریت خواستن »
پافشارانه :مصّرانه راهیان : مسافران کم پیشینه : بی سابقه تن درزدم : امتناع کردم سوی مندی : جهت دهی گورگاه : مقبره به پرواتر : محتاط تر خاکی نهاد : متواضع رهبرگروه : تورلیدر قهوه خانه : کافی شاپ پورسینا : ابن سینا توانش : پتانسیل آب خانه: آکواریوم برساخته : مصنوعی زیست نامه : بیوگرافی کوچندگان : مهاجران پوست بازکرده : صریح با سپاس از جناب آقای مجتبی هداوند که علیرغم مشغله بسیار و از فرسنگ ها آنسوتر از – ازنای لرستان – زحمت هماهنگی و انجام این دیدار را متقبل شدند ، جنـاب آقای مهدی وحیدی که در این ملاقات و گفتگو همراهی مان کردند ،جناب آقای کامران عاروان که دعوت این همراهی را پذیرفته و در گفتگوها یاریگرمان بودنـد.
[ چهارشنبه 92/11/16 ] [ 5:38 عصر ] [ باشگاه زندگی ]
[ نظرات () ]
یابی بدون قطب نما : روش خورشید و سایه [ جمعه 92/11/11 ] [ 6:47 عصر ] [ مهدی کیماز ]
[ نظرات () ]
[ جمعه 92/11/11 ] [ 6:30 عصر ] [ مهدی کیماز ]
[ نظرات () ]
جهت یابی با قطب نما اگر می خواهید آموزش های مربوطه را عملا یاد بگیرید داشتن قطب نما ضروری است. ابتدا از حیاط خانه تان شروع کنید سپس نیاز به مکانی خواهید داشت که نقشه ای داشته باشد. در یک مسافت کوتاه چند صدمتری تمرین کنید سپس حوزه تمرین را گسترش دهید و بدین ترتیب به زودی این توانایی را خواهید یافت که در مناطق نا آشنا بطور مطمئن سفر کنید. بخش های اصلی یک قطب نما همچنین عقربه دورنگ مشکی و قرمز متحرکی در روی آن وجود دارد که همان سوزن قطب نماcompass needle است. در پاره ای از قطب نماها، سوزن ممکن است مشکی و سفید باشد ولی در هر حال ، نوک آن یعنی بخش قرمزش همواره رو به قطب شمال مغناطیسی زمین خواهد ایستاد. در روی قطب نما ، محفظه قابل چرخشی به نام محفظه قطب نما compass housing وجود دارد. در حاشیه محفظه قطب نما ، از 0 تا 360 درجه یا 0 تا 400 درجه بندی شده است در اکثر قطب نما های دنیا تا 360 درجه ولی در برخی انواع اروپایی تا 400درجه .آنها درجات یا آزیموتAzimuth هستند .
[ پنج شنبه 92/11/10 ] [ 7:32 عصر ] [ مهدی کیماز ]
[ نظرات () ]
|
||
[ فالب وبلاگ : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |