سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانون چهارسو
این وبلاگ برای اطلاع رسانی اخبار و فعالیت های کانون چهار سو و ارائه مطالب آموزشی ایجاد شده است

تهرانگردان آریا

 

کانون تهرانگردان آریا :

 

 

    "نشست تخصّصی تغذیه، دارو و کمک های اولیه در سفر"را با حضور ؛ 

 

 

سیمین حق روان  - کارشناس ارشد علوم تغذیه از دانشـــــگاه تهران-  

 

یاسر کـــریم زاد  - دکتـــرای داروسازی از دانشــگاه شهیـد بهشـــتی - 

 

 

زینب رضـــازاده   - مدرس مجرّب کمکهای اولیه سازمان هلال احـمر -    

 

در مرکز مشارکت های فرهنگی هنری برگزار می نماید، بدینوسیله ازشمافرهیخته گرامی جهت شرکت در این برنامه دعوت به عمل می آید.  

جهت ثبت نام و حضور در این برنامه،لطفا نام ، نام خانوادگی و شماره تماس خود را به نشانی زیر ایمیل فرمایید.

 thrtouristsaria@gmail.com

یا به شماره  09122784874 پیامک نمایید.

 

 

 


[ پنج شنبه 92/12/8 ] [ 1:38 عصر ] [ باشگاه زندگی ] [ نظرات () ]

رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری گفت: مردم ایران مردمی مهربان و دوست داشتنی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، فلیسیتس رسینگ پنجشنبه شب در نشست هفتمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در بم گفت: بیش از 80 کشور جهان عضو این فدراسیون هستند و ما با حمایت سازمان یونسکو در سطح دنیا فعالیت داریم.

وی افزود: هدف بنده از سفر به ایران آشنایی هرچه بیشتر با آثار تاریخی و گردشگری این کشور و حضور در جشن روز راهنمایان گردشگری است و بعد از این سفر سعی می‌کنم، گردشگران بیشتری به ایران بیایند.

وی ادامه داد: از سال 1990 روز 21 فوریه به عنوان روز جهانی راهنمایان گردشگری نامگذاری شده و ما هر ساله این روز را جشن می‌گیریم و خوشحالم که ایران نیز برای هفتمین سال این روز بزرگ را گرامی داشته است.

رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری، نقش راهنمایان را بسیار پررنگ بیان کرد و تشریح کرد: در انجام تورهای مسافرتی و توریستی راهنمایان گردشگری نقش مهمی دارند و می‌طلبد دانش و علم خود را افزایش دهند.

رسینگ با بیان اینکه مردم ایران مردمی مهربان و دوست داشتنی هستند در مورد حضور گردشگران خارجی در ایران افزود: برای حضور گردشگران خارجی نیاز است همه زیرساخت‌ها و امکانات لازم فراهم شده و راهنمایان نیز بتوانند به زبان‌های مختلف تسلط داشته باشند.

وی ابراز داشت: اگر یک گروهی از گردشگران به منطقه‌ای سفر کنند و از امکانات و وضعیت آن منطقه رضایت داشته باشند، قطعا زمینه حضور جمع بیشتری از گردشگران فراهم می‌شود و این مسئله تلاش بیشتری را می‌طلبد.


[ شنبه 92/12/3 ] [ 10:22 عصر ] [ مجتبی هداوند ] [ نظرات () ]

21 فوریه روز جهانی راهنمایان به کلیه راهنمایان عزیز سراسر کشور و دوستان گرامی ام تبریک می گویم


[ شنبه 92/12/3 ] [ 10:4 عصر ] [ مجتبی هداوند ] [ نظرات () ]

معصومه ابتکار از سوی بنیاد جهانی انرژی برنده تندیس بانوی محیط زیست جهان شد.

به گزارش خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولفگانگ نیومن - بنیانگذار موسسه بنیاد جهانی انرژی در نشست خبری خود گفت: در سال 2008 میلادی با همکاری کوفی عنان تصمیم گرفته شد تا کسانی که در بحث محیط زیست و مصرف درست انرژی در جهان فعال هستند شناسایی و تقدیر شود. این کانون با هدف تعیین استراتژی‌های محیط زیست آینده جهان و شناسایی شخصیت‌های تاثیرگذار در محیط زیست تشکیل شده است.

وی با اشاره به این که معصومه ابتکار سومین فرد در جهان است که این تندیس را دریافت می‌کند، افزود: اولین شخصیتی که تندیس را دریافت کرد میخائیل گورباچف بود و نفر دوم نیز آرنولد شوآرتزینگر بود که به دلیل راه‌اندازی سیستم انرژی در ایالت کالیفرنیا لقب مرد انرژی خورشیدی را دریافت کرد و از سوی این بنیاد مورد تقدیر قرار گرفت. خانم ابتکار نیز سومین فردی هستند که لیاقت دریافت این عنوان را به عنوان فردی که نماینده رئیس جمهور و رئیس محیط زیست دارند. چرا که ایشان با مشکلات عدیده اقتصادی که در این کشور وجود دارد به فکر محیط زیست و مصرف درست انرژی هستند. به همین منظور لقب بانوی محیط زیست جهان را به ایشان اعطا می‌کنیم.

وی با اشاره مشکل آلودگی هوا در تهران اظهار کرد: مشکل اصلی آلودگی هوای تهران حالت دره‌ای مانند این استان است و از آنجایی که میلیون‌ها خانوار در تهران زندگی می‌کنند یکی از مشکلات اصلی سیستم گرمایشی خانه‌هاست و به نظر می‌رسد با صرفه‌جویی انرژی تا 70 الی 80 درصد تهران می‌تواند به همین میزان مشکل آلودگی خود را حل کند.

وی افزود: یکی دیگر از بزرگترین مشکلات ایران حضور میلیون‌ها خودرو در حال تردد در تهران است و از آنجایی که بنزین مصرفی خودروها دارای گوگرد هستند باید بنزین‌هایی با تکنولوژی روز در این شهر استفاده شود.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات آلودگی هوای تهران عدم استفاده خودروسازان از نسل جدید موتورهای روز است و در برنامه 10 ساله می توان تغییرات بنیادی در این زمینه ایجاد کرد.

وی با اشاره به این که ایران پتانسیل استفاده از تکنولوژی‌های روز را دارد، اظهار کرد: در 30 سال گذشته در اروپا تکنولوژی‌های زیادی را اجرا کردیم ولی فقط 30 تا 40 درصد آن‌ها موفقیت ‌آمیز بودند. این 30 درصد باید در ایران هم وارد شود.

به گزارش ایسنا، بنیاد جهانی انرژی یکی از ارگان‌های همکار در زمینه محیط زیست، انرژی و توسعه نسل آتی با سازمان ملل است که بیش از 30 سال است در این زمینه فعال می باشد

 


[ شنبه 92/12/3 ] [ 9:19 عصر ] [ مجتبی هداوند ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب